Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه برگزاری چهاردهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران گفت: اجرای طرح کاداستر راهی اساسی به سوی تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی می باشد.

اجرای طرح کاداستر راهی اساسی به سوی تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حسن ردائی با بیان اینکه با اجرای این طرح بسیار از مشکلات ثبتی برطرف خواهد شد افزود: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، این اراضی از مستثنیات با دقت بسیار بالا تفکیک شده که بر این اساس شاهد جلوگیری از سوء استفاده و فرصت طلبی ها در ارتباط با عرصه های ملی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یکی از سیاست های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی در حال اجرا می باشد ادامه داد: در این جلسه برخی از پلاک های ثبتی مهم شهرستان های شمیرانات، تهران و پیشوا مورد بررسی قرار گرفت و موانع پیش روی صدور سند تک برگ کاداستری این پلاک ها مرتفع شد.
ردائی خاطر نشان کرد: با تعامل خوبی که بین دستگاه های منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد، اجرای طرح کاداستر در سطح استان تهران از پیشرفت و رشد مطلوبی برخوردار می باشد.
معاون حفاظت و امور اراضی استان تهران تصریح کرد: در این جلسه اسناد تک برگ صادر شده 183 هکتار از اراضی ملی پلاک های ثبتی پورزند و زردبند شهرستان شمیرانات و 527هکتار از اراضی ملی پلاک ثبتی طلادر شهرستان تهران تحویل منابع طبیعی شد.
شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر حضور مدیران کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان تهران و دیگر اعضای این کارگروه شامل مدیران منابع طبیعی و ثبت اسناد، روسای حوزه های ثبتی فشم، لواسان و شمیران نیز حضور داشتند.