Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

تبریز-ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی گفت: میزان پیشرفت طرح جامع حدنگاری (کاداستر) که در سطح ملی اجرا می‌شود، در این استان بسیار پایین است.

محمد افخمی روز پنجشنبه در دیدار با شهردار تبریز، موضوع جامع قانون حدنگاری را از اولویت های بسیار مهم و محوری اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: هم اکنون از زمان ابلاغ قانون حدنگاری تاکنون شاهد رشد پایین این طرح در استان هستیم که امیدواریم با تعامل ادارات به خصوص شهرداری در جایگزینی و تسریع این مهم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: طرح حدنگاری از جمله طرح‌های تحولی است که در دستورکار دستگاه قضایی قرار دارد و تسریع در اجرا و توسعه آن جزو اولویت های بسیار مهم سازمان به شمار می رود.

افخمی با بیان اینکه طرح حدنگار فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است، گفت: حدنگاری یا عملیات کاداستر مجموعه فعالیت‌های مرتبط با حدنگار است که شامل تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به‌روزرسانی آن می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک استان جزو ادارات پرتردد استانی است، اظهار داشت: برای جلوگیری از کاهش بار ترافیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک استان و به خصوص خیابان های پرتردد شهری تمام همت و توان خود را در خصوص الکترونیکی کردن امورات ثبتی به کار بسته ایم.

افخمی ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده است امیدواریم در آینده این تلاش ها به بار نشسته و شاهد سهولت دسترسی مراجعین به پرونده ها و دیگر امورات ثبتی در استان به ویژه تبریز باشیم.

شهردار تبریز نیز در این دیدار گفت: مردمی بودن و حساسیت عمومی بر املاک شهرداری فرصتی است برای اینکه جریان ثبت اسناد شهری در تبریز تثبیت شود.

ایرج شهین باهر اظهار داشت: جای خوشحالی است که اداره ثبت اسناد کلان شهر تبریز هم دغدغه‌های ما را دارد که با همیاری جمعی ادارات می توان اموال عمومی و بیت المال را برای مردم و شهروندان تبریزی حفظ کرد.

وی یادآوری کرد: امیدوار هستیم تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی کلان شهر تبریز کلیه املاک شهری شناسایی، تثبیت و سند آنها اخذ شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۳
کارگروه ملی مطالبه گری کاداستر

نقشه مالکیت

کاداستر