Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

استاندار گیلان، دستیابی به توسعه پایدار بدون نگاه زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی را امکان پذیر ندانست و اظهار کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی موجب رفع اختلافات مردم و دولت می شود و لذا در سال جاری برای کاداستر ۵۰۰ هزار هکتار باقی مانده برنامه داریم. 

توسعه پایدار بدون نگاه زیست محیطی و منابع طبیعی امکان ندارد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایسنا، ارسلان زارع امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ۱۸ پروژه و ۵۳ زیرپروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸، اظهار کرد: این میزان پیشرفت گام موثری در راستای تحقق شعار سال رونق تولید بوده است.
وی جلسه اقتصاد مقاومتی را قوه عاقله، تصمیم ساز و تصمیم گیر توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: مهمترین اولویت استان در بخش اقتصادی پیمودن مسیر توسعه و اشتغال است.
استاندار گیلان، با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی براساس برنامه ها و سیاست های اسناد قانونی بالادستی طراحی و اجرا می شود، گفت: برای پیشبرد امور باید متناسب با قانون برنامه ششم، قانون سالانه بودجه و سند آمایش عمل کنیم، زیرا این قوانین به عنوان اسناد بالادستی راه را برای ما ما مشخص می کند.
زارع، سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را مهمترین سند بالادستی کشور دانست و تصریح کرد: پروژه های تعریف شده در سال جاری نیز باید در راستای تحقق شعار «جهش تولید» باشد لذا از دستگاه ها خواستیم برنامه های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه دهند.
وی با بیان اینکه پروژه های باقی مانده از سال ۹۸ در سال جاری تداوم پیدا می کند، متذکر شد: امسال ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی داریم که توسط شش دستگاه پیگیری و اجرا خواهد شد؛ البته امسال زیرپروژه نخواهیم داشت.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارتقای سطح معیشت و درآمد خانوارها در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: مجموعه پروژه هایی که دارای ماهیت تولیدی، زیرساختی و توسعه ای است با جدیت دنبال خواهد شد که از جمله آن می توان به پروژه پسماند اشاره کرد.
وی بخش اعظم پروژه های اقتصاد مقاومتی را در همکاری با بخش خصوصی دانست و یادآور شد: دولت از طریق بانک های عامل هماهنگی های لازم را ایجاد می کند.
زارع، از کسب رتبه ششم گیلان در اجرای کمی و کیفی پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح ملی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم سال ۹۹ با همکاری شش دستگاه دارای پروژه شاهد ارتقای این جایگاه باشیم؛ البته بسیاری از پروژه ها ماهیت فرادستگاهی دارد و باید به پروژه های اقتصاد مقاومتی نگاه توسعه ای و اشتغالزا داشته باشیم.
نماینده دولت در گیلان، نرخ بیکاری گیلان را پایین تر از متوسط کشور دانست و عنوان کرد: تقویت اشتغال همچنان مهمترین اولویت ماست لذا بالع بر ۳۰۰۰ شغل در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده که پیگیر تحقق آن هستیم.
وی تحقق شعار «جهش تولید» را نیازمند تلاش مضاعف، هم افزایی، کیفیت بخشی، خلاقیت، نوآوری و رقابت پذیری دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت سازمان انرژی اتمی برای توسعه صنعت نوغانداری به عنوان فرصت اشتغال و معیشت در استان بهره ببریم. خوشبختانه سال گذشته شاهد افزایش ۵۶ درصدی نرخ خرید تضمینی پیله تر ابریشم بودیم که نشان دهنده توجه دولت به این بخش است.
زارع، دستیابی به توسعه پایدار بدون نگاه زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی را امکان پذیر ندانست و اظهار کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی موجب رفع اختلافات مردم و دولت می شود و لذا در سال جاری برای کاداستر ۵۰۰ هزار هکتار باقی مانده برنامه داریم.