Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

در مراسم روز دفاتر اسناد رسمی مطرح شد: «بودجه کاداستر (نقشه مالکیت)، به خود طرح کاداستر اختصاص داده شود». 
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خواستار توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قانون کاداستر در بودجه ۹۹ شد.

 

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا دشتی اردکانی در مراسم روز دفاتر اسناد رسمی با بیان اینکه قانون کاداستر و لایحه بودجه ۹۹ در دست نمایندگان مجلس است، افزود: همه کشور‌های دنیا طرح کاداستر را اجرا کرده اند، اما در کشور ما به دلیل تخصیص نیافتن بودجه این اتفاق نیفتاده است.
وی با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی حافظان امنیتی و اقتصادی کشور هستند، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس بودجه کاداستر را به طرح خود کاداستر اختصاص بدهند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه به تصمیم‌های کمیته مقررات زدایی (هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار) اشاره کرد و افزود: در این کمیته، ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی را نقض شده اعلام کرده اند، از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست داریم کمک کند این تصمیمی که در وزارت امور اقتصاد و دارای گرفته شده است در دیوان عدالت اداری ابطال شود. 
وی در ادامه درباره موضوع افزایش حق تحریر سردفتران و دفتریاران گفت:: در تمام جلسات این موضوع را پیگیری و از آن دفاع کرده ایم، اکنون نیز از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست دارم که موضوع افزایش حق تحریر سردفتران را از رییس قوه قضاییه پیگیری کند تا اجرایی شود.
دشتی اردکانی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دفاتر اسناد رسمی نمی‌توانند هزینه‌های خود را تامین کنند، افزود: برخی از دفاتر اسناد رسمی درآمدی بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دارند که از تامین مخارج خود نیز ناتوان هستند، البته تعداد معدودی از دفاتر نیز درآمد خوبی دارند که این مسئله دغدغه رئیس سازمان ثبت اسناد نیز است. 
وی با بیان اینکه بی‌عدالتی در دفاتر وجود دارد، گفت:: ۹۰ در صد دفاتر خواستار تعیین سقف و تقسیم عادلانه اسناد بین دفاتر هستند. 
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: همچنین مباحثی مطرح می‌شود که دفاتر خدمات ثبتی را می‌خواهند به بازنشستگان ثبت بدهند، اما به شدت مخالفت شده است.