Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیریت اموراراضی و رییس دبیرخانه کمیته فنی حدنگاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح کاداستر در قالب ۳۰۰ پلاک با ۳۲۸ هزار هکتار مساحت در این استان در حال انجام است. 

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، پیمان ملکلی روز پنجشنبه در جلسه فنی طرح کاداستر اراضی کردستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی جهت مدیریت یکپارچه اراضی (مدیریت و استفاده بهینه از اراضی)، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و اراضی منابع ملی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح کاداستر (اطلاعات توصیفی و حقوقی) است.

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف این طرح شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بسترسازی جهت تعیین الگوی کشت، بهره برداری بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی به منظور یکپارچه سازی اراضی و  افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، بسترسازی جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک در بخش کشاورزی است.

ملکی همچنین از انجام پروازهای ژئوفیزیکی در یک میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار از این استان خبر داد و افزود: این میزان شامل ۶۰ درصد از سطح استان است که در این راستا تهیه ارتوفتو در سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان پتانسیل بسیار خوبی جهت اجرای طرح کاداستر است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان۳۷۴ هزار هکتار است.