Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیر امور اراضی استان کرمانشاه از اجرای طرح کاداستر (نقشه مالکیت) در کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از این طرح در استان کرمانشاه اجرایی شده است

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کااستر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، پورمرادجانی مدیر امور اراضی استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۶۰ درصد اجرای این طرح شامل ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی استان می‌شود گفت: هزینه اجرای این طرح تا کنون ۹ میلیارد تومان بوده است.
پورمراد جانی همچنی با اشاره به اینکه طرح کاداستر در شهرستان‌های کرمانشاه و سرپلذهاب به عنوان اولین سند در کل کشور اجرا شده است هدف از اجرای این طرح را تثبیت مالکیت اراضی، رفع تداخلات اراضی ملی با اراضی کشاورزی کاهش اختلافات ملی و تهیه شناسنانه برای کشاورزان عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه تعهد داده ایم تا پایان سال ۹۵ هزار هکتار از این طرح را اجرایی کنیم افزود: تا کنون ۷۷ هزار هکتار از این تعهد اجرا شده است که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال تمام تعهد به اتمام خواهد رسید.
مدیر امور اراضی استان گفت: حدود ۴۵۰ هکتار رفع تداخل و اصلاح هندسی اراضی کشاورزی استان در دست اقدام است و در مجموع اراضی ملی و زراعی استان را دو میلیون و پانصد هزار هکتار اعلام کرد.
لازم به ذکر است کاداستر سیستم مدیریت الکترونیکی امکلاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت سیستم نویین هدایت میکند و با اجرای آن طرح از زمین خواری و فساد در معاملات ارضی جلوگیری میشود.
در این طرح مشخصه های زمین مانند اندازه کاربری، مشخصات ثبتی و حقوقی به نقشه اراضی اضافه خواهد شد.