Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از حدنگاری ثبتی (کاداستر) سه میلیون و ۲۷۶ هزار هکتار از عرصه‌های ملی این منطقه طی هفت سال گذشته خبر داد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، حمزه احمدی به عملکرد هفت ساله دولت تدبیر و امید در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: اخذ سند مالکیت عرصه‌های ملی با رویکرد کاداستر در این سطح (سه میلیون و ۲۷۶ هزار هکتار)، از جمله عملکرد واحد ممیزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان است.

به گفته وی، طی مدت (هفت ساله) در راستای بیابان زدایی، تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار اصله نهال گلدانی، ۲ هزار و ۸۶۰ کیلومتر بادشِکن، یازده هزار هکتار مدیریت هَرزآب‌ها و آبیاری و مراقبت ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از بیابان‌های جنوب انجام شد.

او عرصه‌های بیابانی جنوب کرمان را یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار برشمرد و از مالچ پاشی توام با نهالکاری ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از مناطق بیابانی طی این هفت سال خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به عملکرد بخش جنگل این اداره کل در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و از جنگلکاری ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار با نهال، تولید ۹۳۰ هزار اصله نهال و تجهیز و نگهداری نهالستان در سطح چهار هکتار از زمین‌های این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تا کنون یکهزار و ۴۸۰ هکتار از ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان نگهداری، توسعه  و شناسایی شده است، گفت: اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان توسعه، نگهداری و تجهیز پارک جنگلی را در سطح ۳۰۰ هکتار و توسعه جنگل با بذر را در سطح سه هزار و ۲۲۵ هکتار اجرا کرده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان احداث چهار هزار و ۶۲۱ هکتار هلالی آبگیر، احداث یک هزار و ۲۴۱ هکتار بذرکاری در سطح یک هزار و ۲۸۶ هکتار، احداث ۲۴ باب آبشخور دام را از جمله عملکرد واحد مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان طی دولت تدبیر و امید اعلام کرد.

 احمدی افزود: مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان سه میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

او همچنین تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از ابتدای دولت تا کنون ۲۲۲ هزار و ۱۹۴ مترمکعب عملیات سنگی ملاتی، ۸۵۸ هزار و ۹۸ مترمکعب خاکی و پروژه های بیولوژیک و بیومکانیک در سطح ۲۱ هزار و ۷۰۹ هکتار در حوزه‌های آبخیز مطالعه و اجرایی شده است.

وی از مطالعات تفصیلی- اجرایی و پخش سیلاب ۳۸۸ هزار و ۵۵۴ هکتار از ابتدای فعالیت دولت تا کنون در منطقه جنوب کرمان خبر داد.

احمدی گفت:  ۱۷۷ کیلومتر کمربند حفاظتی (احداث بنچ مارک) در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

وی مبارزه با لورانتوس (بیماری جنگلی و مرتعی) در سطح ۹ هزار و ۸۸۰  هکتار و پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی (مبارزه با آفت) در سطح ۱۳۴ هزار و ۴۹۵ هکتار را از عملکرد حوزه حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان دانست.

احمدی همچنین از خرید و توزیع ۶۸۲ تنور گازی به اهالی حاشیه جنگل و جنگل ‌نشینان منطقه جنوب کرمان به منظور کاهش قطع درختان طی فعالیت هفت ساله دولت خبر داد و هدف این طرح را کاهش و متوقف کردن روند تخریب عرصه‌های منابع طبیعی دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه در راستایی تغییر الگوی مصرف سوخت ۲۰۵ آبگرمکن خورشیدی با حمایت‌های دولت خریداری و نصب شد. کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم برای مصرف تامین آب گرم  را هدف اصلی توزیع رایگان آبگرمکن‌های خورشیدی عنوان کرد.

احمدی همچنین از نهال‌کاری ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از بیابان های هفت شهرستان جنوبی استان کرمان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون خبر داد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان یک سومِ پهناورترین استان کشور با جمعیت یک میلیون نفر در هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.