Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال یک میلیون هکتار از سطح اراضی جنگلی و مرتعی لرستان شامل طرح کاداستر می‌شود.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، شیرزاد نجفی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تا قبل از سال ۹۹ تنها هفت درصد از مساحت اراضی ملی کاداستر شده است که امسال با توجه به طرح جهش سازمانی، بیش از یک میلیون هکتار از سطح اراضی جنگلی و مرتعی استان کاداستر خواهد شد.

وی افزود: اراضی ملی بیشتر از سایر منابع، مورد طمع افراد سودجو و فرصت طلب قرار می گیرد؛ از این بابت شاهد تعارضات و اختلافات کلی با افراد و شاهد تشکیل پرونده های متعددی در سطح استان علیه متجاوزان به اراضی مرتعی و جنگلی هستیم.

وی ادامه داد: برخی برای تصرف اراضی ملی و دولتی به جعل اسناد روی می آورند که برای جلوگیری از این اتفاق، نیازمند کاداستر و مستند کردن اراضی بیت المال هستیم.

نجفی با بیان اینکه با اجرای این طرح، دولت به میزان مالکیت خود اشراف پیدا می کند اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعات زمین یا همان سامانه کاداستر، امکان پاسخگویی به استعلامات و تکریم ارباب رجوع را راحت تر و در اسرع زمان فراهم می کند.

وی بیان کرد: طرح کاداستر اراضی ملی نه تنها به شفاف سازی مالکیت اراضی منجر می شود بلکه سبب کاهش فساد ها در زمین خواری شده، ضمن آنکه حجم کاری دستگاه قضا و دولت را هم کاهش می دهد.