Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مجوز اجرای کاداستر در سطح ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با پیگیری‌های بازرسی کل استان ایلام صادر شد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری میزان، عیسی هواسی، بازرس کل استان ایلام در دیدار با مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور با بیان اهمیت و نقش رفع تداخلات و اجرای قانون حدنگار در تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی بیان کرد: یکی از موارد مؤثر در تصرف اراضی ملی و کشاورزی توسط افراد فرصت‌طلب عدم اجرای قوانین است. ازاین‌رو اجرای قوانین و مقررات در کاهش پرونده‌های محاکم قضایی بسیار تأثیرگذار است.

بازرس کل استان ایلام در این جلسه ضمن تأکید بر حمایت سازمان بازرسی از اجرای قانون حدنگار از طریق برگزاری جلسات با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و رفع مشکلات موجود اظهار کرد: همچون گذشته از سازمان امور اراضی کشور انتظار می‌رود در صدور مجوز اجرای کاداستر برای اراضی استان ایلام تسریع شده و اعتبارات موردنیاز را به استان ایلام تخصیص دهند.

رضا جباران، مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور که در راستای پیشنهاد بازرس کل استان ایلام جهت برگزاری کلاس توجیهی عوامل رفع تداخلات و اجرای کاداستر در استان به ایلام سفر کرده بود گزارشی درباره اقدامات سازمان امور اراضی در زمینه اجرای قانون حدنگار در استان ایلام ارائه کرد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان ایلام نیز که در این جلسه حضور داشت ضمن تشکر از همراهی و همکاری بازرسی کل استان ایلام، برای اجرای قانون حدنگار اعلام آمادگی کرد.

با پیگیری‌های بازرسی کل استان ایلام و موافقت مدیرکل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور مجوز اجرای کاداستر در سطح ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی صادر شد. همچنین مقرر شد در صورت توان استان ایلام این میزان افزایش و اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص داده شود.