Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مطابق ماده ۹طرح کاداستر تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مشخصات تمامی املاک خود را برای تهیه نقشه‌های کاداستر در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار دهند.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کاشمر گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در افزایش آمار صدور سند در کاشمر گذر از سبک سنتی به سبک نوین تغییرات و تحولات اساسی در خدمت رسانی به مردم و دستگاه‌های اجرایی داشته که یکی از مهمترین آن‌ها اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک‌برگی است.
محمد محمدزاده افزود: روستا‌های فرگ، جردوی و بهاریه به سیستم کاداستر ملحق شده و سند آنها صادر گردیده و تهیه سند چند پلاک بزرگ دیگر نیز در دست انجام است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش ۹۰درخواست سند داشته که برخی بنا به ضرورت صادر و برخی دیگر از طریق کمسیون‌های مربوطه در دست انجام است.
او تصریح کرد: امسال باید ۴۰۰سند روستایی و شهری صادر کنیم که از این تعداد ۱۵۰رای صادر شده و رای ۱۲۰پرونده به زودی صادر و آماده صدور سند خواهد شد.
محمد محمدزاده تاکید کرد: طرح کاداستر مانع جدی برای پول‌شویی، زمین‌خواری و سوء استفاده از زمین‌های ملی است و منجر به شفافیت بیشتر در حفظ حقوق عامه می‌شود و از مزایای آن می‌توان به سرعت و سهولت در دسترسی به اطلاعات املاک، کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، آسان سازی معاملات، وصول مالیات اراضی، ایجاد توسعه پایدار و امنیت ملی و ارائه خدمات به سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.