Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون از وسعت ۲۵۰ هزار هکتار اراضی بخش کشاورزی این استان، برای ۱۱۴ هزار هکتار طرح ملی کاداستر انجام شده است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام جزایری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح ملی حدنگاری تا کنون از وسعت ۲۵۰ هزار هکتار اراضی بخش کشاورزی این استان، برای ۱۱۴ هزار هکتار طرح ملی کاداستر انجام شده است.

او برداشت اطلاعات توصیفی، سهولت در سنددار کردن اراضی کشاورزی و برداشت لایه‌های مجاز و غیر مجاز در خرده مالکی را از مهمترین اهداف اجرای حدنگاری بیان کرد و افزود: تفکیک، پهنه بندی و صدور کارت هوشمند مالکیت اراضی و تشکیل بانک اطلاعات جامع از اراضی ملی و مستثنیات سطح استان از دیگر اهداف اجرای طرح کاداستر است.

جزایری، اجرای طرح حدنگاری را در راستای تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی افراد مالک از برنامه‌های اولویت دار وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد.

او ادامه داد: مستند نبودن خوداظهاری، خرده مالک بودن اراضی کشاورزی و اختلافات ملکی عمده‌ترین مشکلات و دلیل کند شدن اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) در امور اراضی کشاورزی این استان است.