Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

هاشمی مقدم گفت: متأسفانه یکی از خلاء هایی که در کشور با آن مواجه هستیم زمین خواری و کوه خواری است که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند زمین های ملی باید از غصب شدن نجات پیدا کنند که در این راستا از سال های قبل قانون کاداستر در دست اجرا است که اگر این قانون به درستی و کامل اجرا شود قطعاً زمین خواری به رؤیا تبدیل خواهد شد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد هاشمی مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: دفاع مقدس یک دفاع مظلومانه ولی در عین حال مقتدرانه است که رزمندگان اسلام در برابر همه قدرت های دنیا ایستادگی کردند و هیمنه پوشالی غرب و شرق را شکست دادند.

هاشمی مقدم اظهار کرد: امروز دفاع مقدس آنقدر با عظمت و با شکوه است که اگر در مجلسی از این مسئله سخن نگوییم به آن حماسه آفرینان و مجاهدان ظلم کرده ایم.

وی ادامه داد: قدرت معنویت جمهوری اسلامی با دفاع مقدس به رخ دنیا کشیده شد و امروز وظیفه داریم از آن مجاهدت ها ، ایثارها و از خودگذشتگی ها به نیکی سخن بگوئیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اگر امروز موقعیت و مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی داریم این به برکت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان اسلام است و ما امروز در مسئولیت هایمان باید در قبال شهدا پاسخگو باشیم.

هاشمی مقدم افزود: اگر امروز با رانت مسئولیتی را غصب کرده ایم و از آن مهمتر توانایی انجام آن را نداریم بدانیم که در قبال خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان باید پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: آنروز هر مسئولی باید به قدرت و نصرت الهی ایمان کامل داشته باشد چراکه صرف داشتن توانایی های فردی نمی توان کارها را به درستی به پیش برد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در طول انقلاب اسلامی نصرت الهی و اعتقاد به قدرت خداوند همواره راهگشای مشکلات و بحران ها بوده و اگر به معنای واقعی اعتقاد و ایمان به نصرت الهی داشته باشیم قطعا زیرمجموعه ها هم یاری می دهند و این مسئله در دفاع مقدس به وضوح دیده شد چراکه همیشه فرماندهان جلوتر از رزمندگان حرکت می کردند.

هاشمی مقدم گفت: امروز باید در همه اموراتمان فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم و در همه مسئولیت ها و کارها باید این فرهنگ غنی ترویج داده شود.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که از دفاع مقدس برای امروز ما باید درس بزرگی باشد صداقت در عمل و رفتار است ادامه داد: رزمندگان اسلام برای حماسه هایی که آفریدند نگاه به بیرون نداشتند و اگر امروز نگاهمان به بیرون باشد قطعا از شرایط فعلی بیرون نخواهیم رفت.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سازمان ثبت اسناد وظایف و تکالیف سنگینی بر عهده دارد و این ناشی از خدمت رسانی مستقیم به مردم می باشد که اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد یک سازمان قدیمی در کشور است که بیش از یکصد سال سابقه فعالیت درخشان دارد بیان کرد: امروز که همه امورات در کشور در حال تبدیل شدن به الکترونیکی است ثبت اسناد در این خصوص غفلت نکرد و تاکنون قدم های خوبی در این راستا برداشته و امروز انجام فعالیت ها با محوریت الکترونیکی هستند و در حال گذر از شرایط سنتی هستیم.

هاشمی مقدم گفت: متاسفانه یکی از خلاء هایی که در کشور با آن مواجه هستیم زمین خواری و کوه خواری است که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند زمین های ملی باید از غصب شدن نجات پیدا کنند که در این راستا از سال های قبل قانون کاداستر در دست اجرا است که اگر این قانون به درستی و کامل اجرا شود قطعا زمین خواری به رویا تبدیل خواهد شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سال ۹۹ پایان الحاق به قانون کاداستر است که تاکنون ۲۰ درصد از آن محقق شده و این به خاطر وجود موانعی همچون اعتبارات و بودجه و عدم همکاری سازمان های مرتبط با ماده ۹ قانون است.

وی یادآور شد: امسال با تلاش های جدی سازمان و پیگیری مجلس بودجه هایی که در چندین سال در امور دیگر هزینه میشد به سازمان برمی گردد و خوشبختانه مشکلات اعتباری امروز حل شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از فعالیت های سازمان ثبت برای سهولت و تسریع کار مردم به دفاتر اسناد رسمی منتقل شده و امیدواریم با انتقال بیشتر امورات شاهد رفع مشکلات بیشتر مردم باشیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: امروز در سازمان اسناد با انبوهی از پرونده ها مواجه هستیم که ساماندهی آنها نیازمند عزم و روحیه ایثار و از خودگذشتگی دارد و همه باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات و معضلات کشور قراردادهای ثبت نشده است و راه کار آن اعتبار دادن به اسناد رسمی می باشد و باید از هرگونه انجام قراردادهای عادی پرهیز شود.

هاشمی مقدم خاطرنشان کرد: ساماندهی آرشیو الکترونیکی در ثبت و اسناد یک ضرورت است و تنها اسکن الکترونیکی کفایت نمی کند و لذا همه کارکنان خدوم باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۲