Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای تاسیس ثبت اسناد تاکنون ۲۵۰ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شده است که ۴۹ درصد سندهای صادر شده سند تک برگی (کاداستر) است که شامل اسناد تبدیلی از دفترچه‌ای به تک برگی و اسناد صادر کاداستری است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، محمود بهرسی گفت: با توجه به بی‌توجهی برخی از مالکان در تبدیل اسناد دفترچه‌ای خود به اسناد کاداستری، اجرای این طرح کُند پیش می‌رود و بیش از ۱۵ سال طول می‌کشد، تا اسناد دفترچه‌ای به کاداستری تبدیل شود.

وی با اشاره به پایان مهلت پنج ساله قانون حدنگار گفت: به افرادی که اسناد دفترچه‌ای دارند خدمات ارائه نمی‌شود و از مالکان در خواست می‌شود تا نسبت به تبدیل اسناد خود اقدام کنند.

به گفته وی، در سالجاری ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبت مالکیت شده است که با اراضی ملی که سال‌های گذشته تثبت مالکیت شده، این میزان به ۶۶۷ هزار هکتار رسیده است.

بهرسی اظهارداشت: ۹۷ درصد از مجموع یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی استان سند دفترچه‌ای دریافت کردند که باید هرچه سریعتر نسبت به تبدیل این اسناد به تک برگی اقدام شود.

وی افزود: برای صدور ثبت تک برگی که نیاز به تدوین نقشه جدید بر اساس مختصات و نقشه هوایی و ثبت در سامانه شمیم و کاداستر است، ۷۰ روز زمان نیاز است.

وی اظهارداشت: صدور سند تک برگی از جعل و تخلف و همچنین تعدی در اراضی ملی و مسکونی جلوگیری می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.