Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

توسعه معادن بشاگرد، نیازمند همراهی مردم

سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۴۴ ق.ظ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت‌‌ شهرستان بشاگرد گفت: واگذاری معادن در این شهرستان از طریق مزایده و بر اساس تخصص، توان مالی و توان معدن کاری و بر مبنای قانون معادن و سامانه کاداستر صورت می گیرد که در سراسر کشور قابل رصد و کنترل است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ندای هرمزگان، علی زارعی گفت: همیشه اولویت در واگذاری معادن به مردم بومی بوده و تا جای که قانون به ما اجازه داده در این خصوص تلاش کرده ایم .

وی افزود: از سال ۹۶ تا کنون ۱۵ معدن، کار اکتشاف آن آغاز شده و یا در حال انجام و اتمام است که فرصت مناسبی برای مردم بشاگرد جهت اشتغال در این حوزه است .

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت‌‌ شهرستان بشاگرد گفت: بیشترین معادن این شهرستان شامل کرومیت، منگنز، آهن، پلی متال، سنگ لاشه است که ذخیره سه معدنی که پروانه بهره برداری گرفته اند بین ۵ هزار تن تا ۱۵ هزار تن که عیار متوسط آنها بین ۳۰ تا ۴۰ است .

 وی با بیان اینکه کار اکتشاف پهنه بشاگرد توسط ایمیدرو رو به اتمام است، خاطرنشان کرد، بالای ۵ هزار هکتار از این پهنه به مزایده گذاشته می شود و این فرصت خوبی برای جوانان و مردم بشاگرد است تا با تشکیل تعاونی دهیاران شهرستان و بخش خصوصی و شرکت های توانمند وارد این عرصه شوند.

زارعی ادامه داد، در تلاش هستیم تا با فعال سازی معادن زمینه فعالیت بشاگردی ها را در همین شهرستان فراهم کنیم و از مهاجرت آنها به دیگر شهرستان ها که آسیب هایی به همراه دارد، جلوگیری کنیم. رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بشاگرد گفت: ما بارها برای فعال سازی معادن به شورا ها، دهیاران و شورای تامین شهرستان متوسل شده ایم تا با فراهم کردن زمینه همدلی و همراهی همه مردم به ویژه نخبگان و دلسوزان بشاگرد بتوانیم مثل دیگر مناطق معدنی کشور از این ظرفیت خدادادی برای توسعه شهرستان بهره ببریم.وی، همراهی مردم با سرمایه گذاران بومی و غیر بومی ضروری دانست و گفت: تا این همراهی صورت نگیرد تغییری در اقتصاد بشاگرد صورت نمی گیرد کما اینکه مردم نیز باید بدانند که یارانه دولت به خانوارها کمکی به توسعه نمی کند و باید مسیر توسعه را از طریق دیگر دنبال کرد.زارعی افزود: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به بشاگرد نگاه ویژه ای داشته و اولویت اول این سازمان استفاده از ظرفیت بومی هاست و ما نیز در این زمینه ثابت کرده ایم که همواره حامی بومیان در سرمایه گذاری این بخش بوده و اگر یک بشاگردی در این مسیر قدمی برداشته ما چندین قدم برای او برداشته ایم .

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بشاگرد در پایان گفت: راه برون رفت بشاگرد از وضعیت فعلی استفاده از ظرفیت هاست و اگر انجام ندهیم به خود و آیندگان مان جفا کرده ایم.