Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

معاون حقوقی، ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در سال ۹۸ اطلاعات حدود ۲۵ هزار هکتار اراضی موقوفی در سامانه کاداستر استان بارگذاری شده است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمد ذاکری معاون حقوقی، ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اقداماتی جدی به منظورطرح کاداستر در استان انجام شده و اداره اوقاف نقش امین موقوفات را دارد و وظیفه داشتیم نسبت به اجرای طرح کاداستر اقدام کنیم.

او افزود: بر همین اساس، در سال ۹۸ اطلاعات حدود ۲۵ هزار هکتار اراضی موقوفی در سامانه کاداستر استان بارگذاری شد. البته وقتی نقشه‌ها بارگذاری می‌شود، مشخص می‌ شود که پلاک‌ها وقفی هستند. همچنین پاسخگویی الکترونیک به استعلامات درباره اراضی نیز در حال انجام است و تسریع در این امر را شاهد خواهیم بود.

معاون حقوقی، ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: به لحاظ آماری تا زمانی که اسناد ثبت نشود، اطلاعات دقیقی نمیتوان ارائه کرد، اما به لحاظ تعداد سند، حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ سند از سال ۱۳۰۹ تاکنون در موقوفات استان اخذ شده و جدولی برای اخذ سند مالکیت و تبدیل سند مالکیت "به دلیل تک برگی بودن اسناد" به سند ششدانگ در حال تهیه است و تلاش ما این خواهد بود که اسناد باقیمانده را به حداقل برسانیم.

ذاکری بیان کرد: قرار بود پارسال، هزار سند تک برگی به سند ششدانگ تبدیل شود که موفق شدیم اینکار را برای ۱۰۷۳ سند انجام دهیم. در سال ۹۷ نیز برای بخش زیادی از پلاک‌ها تعیین تکلیف صورت گرفت و امسال هم با وجود کرونا، بخشی از کار انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال برنامه‌ها اجرایی شود.
۸۳ درصد پلاک‌های موقوفات خراسان رضوی سنددار شده است

او تصریح کرد: تاکنون ۸۳ درصد پلاک‌های موقوفات خراسان رضوی سنددار شده است و ۱۷ درصد هم باید ظرف امسال و سال آینده انجام شود.

معاون حقوقی، ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: ۴۷ درصد از اسناد پلاک‌های وقفی باید تبدیل به سند ششدانگ شود که لازمه اینکار، تهیه نقشه‌های مورد نیاز است و در این زمینه برای تامین اعتبار دچار مشکل هستیم. تقاضای ما همکاری جهاد کشاورزی در این زمینه است؛ بدین صورت که پلاک‌های موقوفی را به این سازمان اعلام کنیم و این سازمان کمک کند که تا پایان سال صدور سند صورت بگیرد.

برای انجام تعهدات نقشه برداری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، اعتبار ۲۶۱ میلیاردی لازم است که با توجه به حالت قطره چکانی تخصیص اعتبارات، اگر بشود کار با مشارکت مردم پیش برود تا زودتر نتیجه حاصل شود و موضوع تعیین تکلیف اراضی فاقد سند با همکاری اداره کل اوقاف انجام می‌شود.