Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیر امور اراضی گلستان گفت: طرح کاداستر برنامه ریزی برای آینده کشاورزی کشورمان از جمله استان گلستان است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری شبستان، «حسن خسروی» با اشاره به طرح کاداستر در گلستان گفت: کاداستر در سراسر دنیا اجرا شده اما کشورمان در اجرای این طرح با دنیا فاصله دارد و متأسفانه استان گلستان نیز در حوزه کاداستر از سایر استان های کشور عقب مانده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: متأسفانه در خصوص طرح کاداستر شایعاتی مبنی بر حذف یارانه ها، اخذ مالیات و غیره مطرح می شود که همه این موارد بی اساس است و واقعیت ندارد.

وی استان گلستان را یکی از قطب های کشاورزی کشور برشمرد و بیان کرد: طرح کاداستر برنامه ریزی برای آینده کشاورزی کشورمان و استان گلستان است.

خسروی خاطرنشان کرد: 620 هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان گلستان وجود دارد و در اکثر روستاهای استان طرح اصلاحات ارضی اجرا شده که در ابتدای کار اسناد آن بدون حدود و ثغور از طریق دفاتر اسناد انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم محدوده اراضی کشاورزی گلستان را تعیین کرده و برای آنها سند 6 دانگ صادر کنیم یکی از برنامه های ما اجرای طرح کاداستر است.

وی یادآور شد: ما در استان گلستان تلاش خواهیم کرد در مدت زمان کمتری اراضی کشاورزی که در قانون اصلاحات ارضی واگذر شده و حدود و ثغور ندارد را با اجرای طرح کاداستر و با سند 6دانگ تحویل کشاورزان دهیم.

خسروی متذکر شد: با اجرای طرح کاداستر ضمن آنکه در حوزه کشاورزی برنامه ریزی مناسب صورت می گیرد و به الگوی کشت کمک می کند کشاورزان نیز برای برخورداری از برخی مزایا اعم از دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه نمی شوند.