Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از انعقاد قرارداد برای اجرای طرح کاداستر در ۲۶۲ هزار و ۲۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایسنا، عبدالله یوسفی گفت: کل اراضی کشاورزی این استان ۶۵۲ هزار هکتار است که تاکنون برای اجرای طرح کاداستر در سطح ۲۶۲ هزار و ۲۴۶ هکتار قرار داد منعقد شده است که تاکنون ۹۶ هزار هکتار آن نهایی شده است.

وی افزود: علاوه بر آن در راستای اجرای این طرح، سطح ۳۲ هزار و ۵۰۷ هکتار نیز برای تهیه سند در اداره کل ثبت اسناد استان ارجاع داده شده است که به تدریج اسناد در حال صادر شدن است.

یوسفی ادامه داد: ۴۷۵ هزار هکتار نیز با سازمان نقشه برداری کشور هماهنگ شده است تا عکس برداری های هوایی به منظور سرعت در انجام کار صورت گیرد.

وی در ادامه در ارتباط با واگذاری زمین برای امر سرمایه گذاری نیز بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۱۳ هکتار زمین برای ۵۶۳ طرح کشاورزی و غیرکشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

این مقام مسئول در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی نیز توضیح داد: در رفع تداخلات اراضی، از ۸۵۸ پلاکی که با مشاور قرارداد منعقد شده که ۲۰۹ پلاک رفع تداخل شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۵۲ هکتار از اراضی دولتی در سطح ۲۰۹ هکتار مذکور پلاک مستثنیات به نفع مردم اعلام شده است.