Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از اجرای طرح کاداستر در ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار هکتار اراضی ملی استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد این طرح اجرا و برای ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی سند تک‌برگ صادر شده است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خلیج فارس؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با تسنیم از اجرای طرح کاداستر و حد نگاری در اراضی ملی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف تثبیت مالکیت دولت، حفاظت از اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری در استان بوشهر اجرا شده است.

وی، با بیان اینکه طرح کاداستر در 2 میلیون و 147 هزار هکتار اراضی ملی استان بوشهر مرحله نهایی آن را طی می‌کند افزود: بیش از 95 درصد این طرح در سطح 2 میلیون هکتار اراضی ملی نقشه‌های آن تدوین و تحویل  اداره کل ثبت استاد و املاک برای تهیه سند شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به صدور سند تک‌برگ برای اراضی ملی تحت پوشش طرح کاداستر خاطر نشان کرد: از 2 میلیون هکتار اراضی ملی  تحت پوشش طرح کاداستر  500 هزار هکتار آن منجر به صدور سند تک‌برگ شده است.

منتظری با اشاره به اینکه مرحله مهم اصلاح هندسی نقشه‌ اراضی ملی استان به پایان رسیده بیان کرد: در راستای  تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان بوشهر، مشکل اصلی آن کندی در روند صدور سند است.

وی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح کاداستر را جلوگیری از سودجویی افراد فرصت‌طلب در قبال اراضی ملی دانست و بیان کرد: طرح کاداستر علاوه بر این می‌تواند اختلافات قضایی و ملکی را حل کند و امکان تعرض به اراضی ملی را از بین ببرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اعتبار اجرای طرح کاداستر اراضی ملی استان را 3 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر ضمن اینکه زمینه اشرافیت دولت به اراضی و مالکیت آنرا فراهم می‌کند با ایجاد بانک اطلاعات زمین، امکان پاسخگویی به استعلامات و تکریم ارباب رجوع راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.