Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

اجرای طرح کاداستر در قریب به ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان چهارمحال و بختیاری پیگیری شد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمان توکلی رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی پنج ماه نخست امسال، اجرای طرح کاداستر در قریب به ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان پیگیری شد.

او افزود: این اراضی شامل ۴۴ هزار و ۶۰۰ هکتار در کوهرنگ، دو هزار و ۹۰۰ هکتار در خانمیرزا و لردگان، ۸۲۵ کیار و ۵۹۵ هکتار در اردل است.

توکلی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به لحاظ اخذ سند تک برگ برای اراضی ملی در استان وجود دارد اضافه کرد: در حال حاضر، برای مساحتی بالغ بر ۲۱۵ هزار هکتار طرح کاداستر اجرا و به واحد‌های ثبتی ارسال گردیده است.

او ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌گردد.

توکلی با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود ادامه داد: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم نموده و یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از زمین خواری بشمار می‌رود.

او، ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرایند‌های زائد اداری را از دیگر مزایای اجرای پروژه حدنگاری عنوان کرد.