Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

صدور سند تک‌برگی برای ۱۴۸ هزار هکتار اراضی شاهرود

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۲۲ ب.ظ

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از صدور ۱۴۸ هزار هکتار اراضی شاهرود به سند تک‌برگی خبر داد و گفت: طرح کاداستر جلوگیری از پدیده زمین‌خواری را به دنبال دارد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از مهر، محمدرضا کشاورزیان، ضمن بیان اینکه طی سال جاری کاداستر ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی حوزه جنوبی شاهرود انجام و برای آن سند مالکیت اراضی ملی به‌صورت سند تک‌برگی صادر شد، ابراز داشت: درواقع طرح کاداستر جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و تثبیت پلاک‌های قانونی منابع طبیعی را به دنبال دارد.

وی ضمن بیان اینکه کاداستر یا حدنگاری، مجموعه اقداماتی که در راستای تثبیت مالکیت اراضی با همکاری دستگاه‌های متولی اراضی ملی و دولتی به‌وسیله اداره‌های ثبت‌اسناد و املاک محل وقوع املاک صورت می‌گیرد، افزود: تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی در منابع طبیعی شاهرود پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه رفع تداخل ناشی از اجرای قوانین موازی از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود، ابراز داشت: کار نقشه‌برداری کاداستر برای مابقی اراضی ملی شاهرود نیز در دست اقدام قرار دارد که درمجموع به میزبان سندهای تک‌برگی افزوده خواهد کرد.

کشاورزیان اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند برای مبارزه با زمین‌خواری مؤثر باشد اجرای طرح حدنگاری است زیرا با در داشتن سند تک‌برگی سودجویی از اراضی ملی نیز کاهش می‌یابد.