Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: متأسفانه اجرای طرح جامع حدنگار(کاداستر) و تثبیت مالکیت اراضی هنوز در استان همدان به نقطه مطلوبی نرسیده است.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایسنا، عباس نجفی مطرح کرد: اجرای طرح جامع حدنگار(کاداستر) و تثبیت مالکیت اراضی در سال ۹۳ به منظور مبارزه قاطع با زمین‌خواری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که متأسفانه بعد از گذشت شش سال هنوز در استان همدان به نقطه مطلوبی نرسیده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید به سرعت نسبت به تثبیت مالکیت اراضی دولتی و اخذ سند ترک برگی این اراضی اقدام کنند.

نجفی گفت: از آنجایی که یکی از عوامل و زمینه‌های زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی عدم تعیین تکلیف و اخذ سند ترک برگی برای این گونه اراضی است، با وجود ابلاغ و تذکر به مدیران در جهت ارسال فایل رقومی و نقشه UTM  به اداره ثبت اسناد و املاک و پیگیری اخذ سند هنوز اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است و تسامح و قصور هیچ مدیری قابل پذیرش نیست.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان اذعان کرد: تکلیف مدیران قبلاً توسط این معاونت مشخص و ابلاغ شده است و در صورت قصور و عدم اقدام عاجل در صیانت و حفاظت از اراضی ملی با دستگاه‌های خاطی برخورد خواهد شد.