Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک دامغان، گفت: با هدف جلوگیری از تصرفات اراضی ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی حوزه ثبتی شهرستان با اجرای طرح ملی کاداستر به نام دولت تثبیت شدند.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی جدیدی ضمن بیان اینکه بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی حوزه ثبت دامغان با اجرای طرح ملی کاداستر به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شد، ابراز کرد: این طرح با هدف حفظ و صیانت از اراضی ملی و انفال، جلوگیری از زمین خواری، کوتاه شدن دست سوداگران و سو استفاده کنندگان و تضییع املاک بیت‌المال است که از سوی اداره ثبت اسناد و املاک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۴۰ فقره سند تک برگی (کاداستر) در دامغان صادر شده است، ابراز کرد: صدور این اسناد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک دامغان تصریح کرد: در اجرای تکالیف قانونی موضوع قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دامغان برای سه روستای آهوانو، مایان و کبوتر خان و شهرهای دیباج، کلاته رودبار و امیریه در مجموع ۲۵۰ سند تک برگی صادر شده است.

جدیدی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک دامغان در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه و صدور سند مالکیت تک برگی برای همشهریان حوزه ثبت اقدام می‌کند که ارتقای ضریب امنیتی، درج نقشه ملک در ذیل سند، شفاف سازی مالکیت‌ها، تسریع و تسهیل در انجام معاملات آنی املاک از جمله ویژگی‌های طرح جدید محسوب می‌شود.