Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان‌کرد: طرح کاداستر را عاملی مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی است.

طرح کاداستر، مانع دست اندازی به عرصه‌های ملی

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از افق تهران، علی نقی حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در جلسه شورای معاونین این اداره کل که به منظور بررسی عملکرد اقدامات ۹ گانه جهشی سال جاری برگزار شد به ارائه گزارش پرداخت و اظهار‌کرد: ارتقا پوشش حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی امری ضرروی است. حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برنامه «ارتقا پوشش حفاظتی» با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی عرصه‌های ملی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در قالب «طرح ۹ در ۹۹» سال جاری به شمار می‌آید و به طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح‌کرد: برای اجرای این برنامه عرصه‌های ملی از لحاظ تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم می‌شوند و حفاظت هر یک از این مناطق به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سپرده می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر سرعت بخشی در پیشرفت فیزیکی فعالیت‌های ۹ گانه جهشی منابع طبیعی اضافه‌کرد: «طرح ۹ در ۹۹» به عنوان اقدام عملی و نقشه راه فعالیت‌های منابع طبیعی در سال جاری به شمار می‌آید که برای تسریع در انجام این فعالیت‌ها ضرورت ایجاب می‌کند تا موضوع برنامه ریزی سرلوحه کارها قرار گیرد.

حیدریان در پایان طرح کاداستر را عاملی مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی دانست و خاطرنشان‌کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سو استفاده و تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح یکی از اولویت‌های مجموعه منابع طبیعی استان تهران است.

لازم به ذکر است، فعالیت‌های جهشی ۹ گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقا پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی می‌باشد که در جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران مورد بررسی قرار گرفتند و هر یک از اعضا به ارائه گزارش موضوعات مرتبط پرداخت.