Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

اجرای ۳ طرح حفاظتی در سردشت

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۳۱ ب.ظ

در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی ۳ طرح کمربند حفاظتی، کاداستر و سنددار کردن اراضی ملی اجرا شد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقصی نخشی پور فرماندار سردشت در حین بازدید از اجرای طرح کمربند حفاظتی گفت: برای جداسازی از اراضی ملی و مستثنیات طرح کمربند حفاظتی به طول ۱۱ کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

اقصی نخشی پور افزود: کمربند حفاظتی با ساخت ستون‌های بتونی و دادن یوتی ام به آن‌ها برای تهیه نقشه‌های کاداستر ایجاد می‌شود و این کمربند تا کنون به طول ۱۰۰ کیلومتر در سطح شهرستان اجرا شده است.

نخشی پور با اشاره به اجرای طرح کاداستر تصریح کرد: در این طرح نقشه‌های حقوقی اراضی ملی در اجرای مقررات ماده ۵۶ و بر مبنای مختصات جهانی تهیه و تنظیم می‌شوند و نقشه‌ها به صورت کامل ارزش حقوقی پیدا خواهند کرد و سند اراضی ملی براساس این نقشه‌ها به نام سازمان مراتع و جنگل‌های کشور صادر خواهد شد.

این مسئول  بیان کرد: برای اجرای این طرح اراضی ملی سطح شهرستان به ۶ بلوک تقسیم شده و ۷ میلیارد ریال نیز برای آن هزینه شده است.

فرماندار سردشت به سندارکردن اراضی ملی نیز اشاره و گفت: از ابتدای سال تا کنون یک هزار هکتار از اراضی ملی و جنگلی شهرستان بر مبنای طرح کاداستر سند دار شده اند.

او  عنوان کرد: ۵ هزار هکتار دیگر نیز در شرف سنددار شدن است که تا پایان سال آینده انجام خواهد گرفت.

نخشی پور با بیان اینکه تا پایان سال آینده همه اراضی ملی سطح شهرستان سنددار خواهند شد، گفت: این ۳ طرح با اعتبار کلی ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی و جنگلی و مقابله با سودجویان و زمین خواران اجرا می‌شوند.