Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان سمنان گفت: تا پایان سال ۹۸ طرح کاداستر در ۲ میلیون و هفتصد هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سمنان اجرا شد.

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عبدوس سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی  منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کاداستر اراضی ملی در سال جاری در حال پیگیری و انجام بوده که تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار هکتار در سامانه ثبت تثبیت شده است .

او افزود: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی اصلاح نقشه‌های سنواتی توام با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی است.

عبدوس بیان کرد: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی بر قرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت و افزایش ضریب حفاظتی از اهداف دیگر اجرای طرح کاداستر به شمار می‌روند.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهمترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی است که در نتیجه آن می‌توان اختلافات قضایی و ملکی را برطرف و امکان تعرضات به اراضی ملی و دولتی اشخاص را به حداقل رساند.