Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون اسناد مالکیت کاداستری یک‌میلیون و ٢٠٠ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این استان صادر شده است.

سند کاداستر ١.٢ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان‌غربی صادر شد

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، امیر جوان‌کیا گفت: ۶٠٠ هزار هکتار از اسناد مالکیت این املاک طی پنج ماهه سال جاری با همت و تلاش‌ کارکنان ثبت اسناد و اداره کل منابع طبیعی، جانمایی، تثبیت و صادر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای قانون حدنگار در سایه پیگیری‌های مستمر، این اداره کل موفق به کسب رتبه برتر در جانمایی و تثبیت اراضی ملی در پنج ماهه سال‌جاری شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) موجب ثبت اسناد مالکیت ملی می‌شود و برای توسعه اماکن بسیار حائز اهمیت است.

جوان کیا اظهار داشت: بهترین راه مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی اجرای دقیق و سریع طرح جامع حدنگاری یا کاداستر است.

ایجاد زیرساخت‌های سرزمینی با هدف تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی و همچنین اعتمادسازی و حصول اطمینان در معاملات و تشخیص آسان منابع ملی از املاک شخصی مردم برای دستگاه‌های مسوول از دیگر فواید طرح کاداستر است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان ۱۰۱ هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است.