Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

سند تک برگی برای ۱۷ هزار و ۲۵۵ هکتار از زمین‌های ملی شهرستان برخوار صادر شد.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1399/6/5/5248872_557.jpg

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت: در زمینه اجرای قانون جامع کاداستر، با همکاری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک این شهرستان، سند مالکیت تک برگی برای این وسعت از زمین‌های ملی شهرستان برخوار به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و با نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شد.
سهیل سهیلی اصفهانی افزود: در فرآیند صدور سند کاداستر اراضی ملی، نقشه‌های اجرای قانون طبق شیوه نامه‌های موجود، اصلاح هندسی شده و نقشه اصلاحی به کمیته فنی ممیزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارجاع داده می‌شود.
وی گفت: این نقشه‌ها در کمیته فنی ممیزی بررسی می‌شود و پس از تأیید، برای سیر مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرد.
سهیل سهیلی افزود: با صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی، علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش پیدا می‌کند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت: در پی پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مقرر شده تا پایان امسال برای حدود ۳۶ هزار هکتار از زمین‌های ملی شهرستان سند مالکیت تک برگ صادر شود.