Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل اساسی و پیگیری اصلی مجلس اجرای طرح کاداستر در راستای مقابله با زمین خواری است. 

اجرای طرح کاداستر تنها راه مقابله با زمین خواری در دشتستان است

به گزارش کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، ابراهیم رضایی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش شبانکاره شهرستان دشتستان افزود: وظیفه قوه قصاییه برخورد با مفسدان است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید قوانین را به گونه‌ای اصلاح کنند که سیستم و قوانین مانع بروز اختلاس، فساد و زمین خواری باشد.

وی گفت: پیشگیری از فساد وظیفه دولت و مجلس است و باید ساختارهای فسادزا اصلاح شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت یکی از اهرم‌های مهم در جلوگیری از فساد است به همین دلیل از آغاز کار در مجلس تاکنون بر این موضوع تمرکز ویژه کرده ام.

رضایی یادآورشد: در مناطق مختلف شهرستان دشتستان شاهد مشکلات متعددی در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی هستیم که پی‌گیری زیادی برای برطرف کردن این مشکل انجام شده تا مشکلات این حوزه به کمترین میزان ممکن برسد.

وی بیان کرد: در این راستا برای برطرف کردن بخشی از مشکلات کمبود آب در شبانکاره، درخواست تخصیص سهمیه بیشتر آب به این منطقه از خط انتقال کوثر شده است. 

رضایی گفت: مسائل تسطیح و تعریض جاده‌ها و راه‌ها پیگیری شده که یکی از این موارد پیگیری تامین قیر رایگان برای محورهای روستایی است.

وی افزود: شهرستان دشتستان یک منطقه نفتی و ساحلی نیست به همین دلیل تکیه اصلی ما باید به رونق کشاورزی و رفع خام فروشی محصولات آن باشد.

وی افزود: با این حال در شهر وحدتیه با وجود تاسیسات نفتی ولی سودش برای دیگران و ضررش برای دشتستان است.

رضایی در ارتباط با وضعیت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های سامانه شاد برای دانش‌آموزان شهرستان دشتستان در حال پیگیری است .

وی گفت: امید می‌رود با آغاز سال تحصیلی دولت کمبود امکانات آموزش مجازی را در شهرستان به کمترین میزان برساند.