Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

میرعماد گفت: با هدف رفع تداخلات و جلوگیری از زمین خواری، ۷۰درصد از اراضی کشاورزی استان سمنان دارای سند تک برگی یا کاداستر هستند.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/5/25/12407716_446.jpg

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح استان وجود دارد که ۶۵ درصد آن تحت قرارداد کاداستر و رفع تداخل قرار گرفته است، گفت: بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و ماده ۹ قانون کاداستر دستگاه‌هایی مانند جهاد مکلف هستند تا اراضی خود را تعیین تکلیف کنند.

او با بیان اینکه در طرح کاداستر مشخصات ثبت، کاربری، نام بهره‌بردار و نقشه‌های مختصات در اختیار امور اراضی قرار می‌گیرد، افزود: بعد از تثبیت پلاک اراضی سند دریافت کرده و کاداستر می‌شوند تا از دست اندازی به اراضی ملی جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۶۲ هزار هکتار از اراضی کاداستر شده استان در سامانه شمیم تأیید شده‌اند، گفت: این اراضی از سوی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان جانمایی شده است.

میرعماد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سنددار شدن اراضی کشاورزی و کاداستر رفع تداخل شده در دستور کار قرار گرفته است همچنین در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل حدنگاری، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان و همچنین مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان برگزار شد روال سنددار کردن به‌صورت پایلوت در پنج روستا اعلام نظر و چارت تشکیلاتی روال گرفتن اسناد تعیین شده است.

او افزود: در این نشست مقرر شد تا پنج روستای استان با توجه به اخذ شناسنامه قطعه کاداستر اراضی برای صدور سند‌های تک برگی به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان معرفی شوند .