Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی اراضی ملی استان مرکزی تا پایان امسال صاحب نقشه کاداستر می‌شوند و اعتبار مورد نیاز نیز برای این مهم پیش‌بینی شده است. 

اراضی ملی استان مرکزی تاپایان امسال صاحب نقشه کاداستر می‌شوند

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، «علی اکبر کریمی» گفت: تامین اعتبار اجرای این طرح  پایه در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نهایی شده است.

وی ادامه داد: با تخصیص این اعتبارات نقشه کاداستر تمامی عرصه‌های طبیعی و ملی استان مرکزی تاپایان سال جاری تهیه شده و نمایه کارشناسی از وضعیت این عرصه‌ها تکمیل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر در مراتع و جنگل‌های این استان، مقرر شده است که شمار قابل توجهی خودروهای کمک‌دار مجهز به تجهیزات اطفای حریق و تجهیزات انفرادی مهار آتش در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گیرد.

کریمی، اختصاص اعتبار مورد نیاز نوسازی و بازسازی ساختمان‌های ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: با تخصیص این اعتبارات ساختمان‌های ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌های استان از جمله شهرستان اراک، خنداب، کمیجان و فراهان بازسازی و نوسازی می‌شوند.

وی گفت: تسریع در رفع  تداخلات اراضی ملی و مستثنیات مردم و تعیین و تکلیف مالکیت مستثنیات در روستاها  از دیگر موضوعاتی بود که  در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای آن راهکارهایی پیشنهاد شد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.