Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: قانون حدنگاری اراضی زراعی برای اولین بار در سطح کشور در این استان اجرا شد و امروز اجرای طرح کاداستر با جدیت و قوت در حال اجرا است که این طرح در یک روستا کامل شده و ۶ روستا نیز در حال نهایی شدن است. 

قانون حدنگاری اراضی برای اولین بار در کشور در زنجان اجرا شد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه‌شنبه در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات اراضی در استان باید با شتاب بیشتری انجام شود چرا که در گذشته این موضوع، کمتر مورد توجه قرار داشت.

وی اظهار داشت: مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان که در جریان سفر رییس قوه قضاییه به زنجان در شهریورماه سال ۹۸ در خصوص گاوازنگ برگزار شده بود، برای اجرا ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: این اقدام به عنوان پایلوت از سوی قوه قضاییه به دادگستری‌های سراسر کشور نیز ابلاغ شده است.

رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت ازحقوق عامه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام ادارات و مردم استان باید ضمن سنددار کردن اراضی، اقدامات و آمار خود را به صورت مرتب به دبیر خانه شورا ارائه دهند و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان این آمادگی را دارد که سندهای تک‌برگی متقاضیان را در اسرع وقت صادر کند.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ۹۰ درصد اقدامات پیشگیرانه از زمین‌خواری با اخذ سند، محقق خواهد شد، اظهار داشت: سنددار کردن زمین‌ها بر اساس سندهای جدید، زمینه عدم تعرض و تخلف به اراضی را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ادارات و مردم استان نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای با سندهای تک‌برگی در اسرع وقت اقدام کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: صداوسیمای مرکز زنجان نیز اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه برای آگاهی‌بخشی مردم و ادارات انجام دهد چرا که تمام مشخصات و مختصات زمین در سندهای جدید به صورت دقیق، قید می‌شود که این امر به نفع ادارات و مردم است.

به گزارش ایرنا و به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تا کنون طرح کاداستر در بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان اجرا شده و زنجان رتبه اول کشور را دارد.