Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از صدور سند یک هزار هکتار از اراضی ملی و جنگلی این شهرستان در قالب طرح کاداستر خبر داد و گفت: تا دو سال آینده کل اراضی ملی شهرستان سردشت منجر به صدور سند خواهد شد.

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از کردپرس، ابراهیم رحمانی بیان کرد: تثبیت مالکیت دولت و به ثبت رساندن جنگلهای سردشت در اداره ثبت اسناد اقدام مثبتی است که در راستای حفاظت از عرصه های ملی و جنگلی سردشت انجام گرفته است.

او با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در سردشت گفت: امسال ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در قالب طرح کاداستر برای شهرستان سردشت مصوب شده است که در مرحله آغازین از طرح تکمیل کاداستر اراضی ملی و جنگلی این شهرستان، یکهزار هکتار از جنگل های دهستان بریاجی، در قالب طرح مذکور سند دار شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت ادامه داد: سال‌های پیش نیز اقدام به صدور سند برای بخشی از اراضی ملی این شهرستان انجام گرفته بود اما به دلیل اینکه در طرح کاداستر قرار نداشتند مجدداً باید در قالب این طرح سند دار شوند.

رحمانی با بیان اینکه بر اساس این برنامه کلیه اراضی ملی و جنگلی شهرستان دارای سند تک برگ خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر در شرف صدور سند هستند و اقدامات لازم برای آنها انجام گرفته است و طی دو سال آینده پیش بینی می شود کل اراضی ملی در سطح شهرستان منجر به صدور سند شوند.

 رئیس منابع طبیعی سردشت با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی برای جلوگیری از زمین خواری تاکید کرد: اجرای این طرح، راهکاری جدی با پدیده زمین خواری و جنگل خواری است و در صورت هر گونه دخل و تصرف و وجود دعاوی های حقوقی در اراضی ملی، با توجه به سند دار بودن آنها دفاع از عرصه های جنگلی و ملی راحت‌تر خواهد بود.

به گزارش کردپرس، تشخیص ملی بودن اراضی تنها به وسیله کمیسیون ماده ۵۶ منابع طبیعی امکان پذیر است. در صورتی که زمینی طبق این ماده کمیسیون در شمار اراضی ملی دانسته شود، آن ملک یا زمین از اختیار فرد خارج شده و جزء املاک دولتی قرار می‌گیرد.