Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

رئیس قوه قضائیه: دستگاه‌ها موظف بودند تا سال ۹۶ نقشه هایشان را ارائه کنند، اما اکنون سه سال است در دستگاه‌ها در حوزه کاداستر عقب ماندگی داریم.

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با حضور مسئولان دولتی با اشاره به موضوع کاداستر افزود: در این خصوص سازمان ثبت قدم‌هایی برداشته و قانون هم در بودجه ۹۸ امکاناتی گذاشته است که ان شاء الله تا آخر سال این بودجه حاصل شود، سازمان‌هایی مثل سازمان جغرافیایی هم با سازمان هوا فضا وارد مذاکره شدند که کار بسیار خوبی در رابطه با تثبیت مالکیت است.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مسئله کاداستر برای کشور ضروری است و حتما باید دنبال شود، گفت: همه بخش‌هایی که می‌توانند در رابطه با تثبیت مالکیت و حد نگاری کاری کنند، این امر بسیار مهم را دنبال کنند.
 

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1399/5/5/5115651_464.mp4

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: صدور اسناد منابع طبیعی و صدور اسناد برای اراضی دولتی یکی از راه‌های جلوگیری از تجاوز است، آقایان هم دنبال کنند، سازمان ثبت اسناد هم دنبال می‌کند، ان شاءالله ما بتوانیم برای اراضی دولتی و منابع طبیعی صدور سند داشته باشیم. خود صدور سند و حفظ کردن این‌ها با مراقبانی که وجود دارد بسیار می‌تواند کار را اساسی کند.
وی به همه وزرا و سازمان‌های کشوری توصیه کرد: بخش‌ها و سازمان‌های حقوقی تان را قوی کنید؛ حقوقدان‌های قوی و نفوذ ناپذیر بگذارید تا از طریق دستگاه قضایی و از طرق مختلف اداری حقوق دولت را پیگیری کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت: این مسئله بسیار مهم است چرا که هر دستگاه بخش حقوقی قوی و نفوذ ناپذیر داشته باشد آن دستگاه در احیای حقوق دولت بسیار موفق‌تر عمل می‌کند، این تجربه من از زمان سازمان بازرسی است که می‌دیدم گاهی حقوقی‌های قوی دستگاه‌های چطور بی پروا به میدان می‌آیند و نمی‌گذارند حقوق دولت ضایع شود، حقوق دولت در واقع حقوق ملت است و دولت به عنوان حافظ حقوق ملت در میدان است.