Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیر امور ار اضی استان قزوین گفت: با اجرای طرح کاداستر ضمن تعیین حدود و ثغور زمینهای زراعی و باغی و رفع تداخلات، وضعیت مالکیت اراضی دولتی و خصوصی بدقت مشخص می شود.

طرح کاداستر برای تعیین حدود و ثغور اراضی مردم و دولت اجرا می شود

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در جلسه با مدیر امور اراضی استان قزوین مشکلات اراضی زراعی و باغی مردم را مورد بررسی قرار داد.

پرویز عبدی در این نشست اظهار داشت: معیار ما در ارزیابی پرونده‌های امور اراضی فقط حق است و در رسیدن به این حق توجه به تحقیق محسوس و نامحسوس را جدی گرفته ایم.

وی اضافه کرد: حقی که بر مبنای قانون و در راستای قانون به ما تکلیف شده است را باید اجرا کنیم و در این راستا با کمک کارشناسان تلاش می‌کنیم حق کسی ضایع نشود.

عبدی تصریح کرد: برخی افراد سندی در اختیار ندارند لذا مالکیت خود را نمی‌توانند ثابت کنند و در این میان برخی سند مشاعی دارند که ما وظیفه داریم بر اساس طرح رفع تداخلات و کاداستر برای آنها سند صادر کنیم.

مدیر امور اراضی استان قزوین یادآور شد: بخش دوم اسناد مشاعی است و اگر کسی ۲۰ هکتار زمین زراعی و ۱۰ هکتار باغ داشته باشد می‌تواند افراز کند.

وی گفت: با تشکیلات مردمی که داریم تلاش خواهیم کرد تا به پرونده‌ها و مشکلات و درخواست‌های ارباب رجوع رسیدگی کنیم و کارشان را انجام دهیم.

عبدی اضافه کرد: خود را خدمتگذار مردم می‌دانیم و به جای یک روز در هفته برای ملاقات عمومی درب اتاق خود را گشوده ایم و هر روز این دیدارهای حضوری صورت می‌گیرد تا کاری عقب نماند.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم مردم نباید در این اداره معطل شوند و رسالت ما خدمت صادقانه به مردم است.

عبدی تصریح کرد: اختلاف بیشتر روستاییان با اداره منابع طبیعی است و اگر زمین در اختیار روستایی باشد مشکل نیست اما برخی سودجویان هم وارد کار شده اند که باید مراقب باشیم.

وی گفت: یک اقدام اساسی ما رفع تداخلات و دادن حق مردم و تعیین حق دولت است و آزادسازی را انجام می‌دهیم و با قدرت پیگیری می‌شود.

مدیر امور اراضی استان قزوین یادآور شد: طرح کاداستر از کارهای اساسی ما در این عرصه است تا با تعیین حدود و ثغور زمین‌های دولتی و شخصی معلوم می‌شود که در این راستا ۱۰۶ عارضه شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: برخی روستاییان مخالف اجرای کاداستر هستند و چون تصرف شده و برخی مازاد تصرف دارند همکاری نمی‌کنند و مشکل ساز شده اند.