Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تسریع در فرایند مستند سازی و تثبیت مالکیت‌های دولت را مستلزم ارائه مستندات و نقشه‌های مبتنی بر استاندارد‌های کاداستر و سامانه شمیم به ادارات ثبت اسناد و املاک استان برشمرد و از تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و صدور اسناد مالکیت کاداستری جایگزین در صورت همکاری دیگر ادارات و ارسال نقشه‌ها و دیگر مستندات خبر داد. 

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش خبرگزاری میزان، مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به لزوم تداوم همکاری ادارات مرتبط در حوزه اراضی و املاک، از آمادگی ادارات تابعه ثبتی این استان در تعویض اسناد مالکیت دولتی دفترچه‌ای در حداقل زمان ممکن خبر داد و عنوان داشت: در راستای تحقق بهینه ماده ۳ قانون جامع حد نگار سرعت بخشی به این فرایند و صدور اسناد مالکیت کاداستری را از اولویت‌های سال جاری خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: تسریع در فرایند مستند سازی و تثبیت مالکیت‌های دولت مستلزم ارائه مستندات و نقشه‌های مبتنی بر استاندارد‌های کاداستر و سامانه شمیم به ادارات ثبت اسناد و املاک استان  فارس است.
 
هاشمی اضافه کرد: تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و صدور اسناد مالکیت کاداستری جایگزین در صورت همکاری ادارات استان و ارسال نقشه‌ها و دیگر مستندات صورت می گیرد.

مدیرکل ثبت فارس خاطر نشان ساخت: نظر به تعهدات قانونی ادارات ثبت اسناد و املاک و در اجرای ماده ۱۱ قانون جامع حد نگار خود را ملزم به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری می دانیم و با تداوم تعامل مطلوب و پیگیری‌های کارشناسان این دو اداره شاهد مستند سازی و صدور اسناد مالکیت کاداستری ادارات راه و شهرسازی استان در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.