Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات اعلام کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر (نقشه مالکیت)(صدور سند تک برگی) تاکنون ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

صدور سند تک برگی برای ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی شمال پایتخت

به گزارش روز شنبه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حسن شکری با اعلام این مطلب گفت: مراحل کاداستری شدن ۲۰ هزار هکتار از این اراضی به پایان رسیده و اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگی در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای ۳۰ هزار هکتار دیگر این اراضی نقشه های اصلاحی تهیه شده و در کمیته فنی ممیزی استان در حال بررسی است و پس از تائید این کمیته فرآیند صدور اسناد تک برگ کاداستری با همکاری اداره ثبت اسناد صورت خواهد گرفت.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت دفترچه ای صادر شده است اظهار داشت: بر اساس طرح کاداستر تمامی اراضی که دارای سند مالکیت دفترچه ای هستند پس از طی مراحل اجرای این طرح تبدیل به اسناد تک برگ کاداستری خواهند شد و همچنین اراضی که فاقد سند مالکیت هستند زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

شکری به اهمیت سند مالکیت کاداستری اشاره کرد و بیان داشت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوئی به مراجعین اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی درباره مزایای این طرح اذعان داشت: از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می شود از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی کاهش می یابد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با عزم و اراده موجود در مجموعه منابع طبیعی و تعامل خوبی که با اداره ثبت و واحدهای ثبتی وجود دارد درصدد هستیم تا تمامی اراضی ملی شمیرانات زیرپوشش اجرای طرح کاداستر قرار گیرد و برای این اراضی اسناد تک برگ کاداستری صادر شود.

اراضی ملی در شمال پایتخت واقع شده است و با توجه به ارزش افزوده بالای این اراضی صدور سند تک برگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وسعت اراضی ملی شهرستان شمیرانات حدود ۱۴۰ هزار هکتار است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۱
کارگروه ملی مطالبه گری کاداستر

اراضی ملی

کاداستر

کاداستر زراعی