Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و املاک استان خراسان شمالی از کسب رتبه یک کشوری در صدور اسناد مالکیت کاداستر از زمان ثبت خلاصه معامله تا صدور سند مالکیت خبر داد و گفت: در سه ماهه سال ۹۹ تعداد ۴ هزار و ۱۵۰ برگ سند مالکیت کاداستری در اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان صادرشده است. 

بیش از ۴ هزار سند کاداستری در خراسان شمالی صادر شد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی امید خیرخواه درباره صدور اسناد مالکیت کاداستری اظهار کرد: طی مقایسه عملکردی استان‌ها از ناحیه دفتر توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در سه ماهه اول سال ۹۹، اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان خراسان شمالی موفق به کسب رتبه یک کشوری در صدور اسناد مالکیت کاداستر از زمان ثبت خلاصه معامله تا صدور سند مالکیت شده است.

وی با اشاره به اولویت سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در اجرای طرح کاداستر گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری روسا و همکاران ثبت استان صدور اسناد مالکیت کاداستری بعد از انجام معامله توسط متقاضیان در همان روز صادر و در کمتر از ۴۸ ساعت از طریق پست درب منزل مالک ثبتی تحویل می‌گردد.

مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و املاک استان خراسان شمالی بابیان اولویت‌های ابلاغی ریاست سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور مبنی بر کامل شدن بانک اطلاعات کاداستر تصریح کرد: باید تلاش شود تا هرچه زودتر در اجرای طرح ملی کاداستر تمامی اسناد مالکیت موجود دفترچه‌ای به تک‌برگ کاداستری تبدیل و این طرح در استان به اتمام برسد.

خیرخواه درباره تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ (کاداستری) افزود: اسناد مالکیت کاداستری موجب ایجاد امنیت روانی، کاهش دعاوی و تعدی به حقوق مردم و دولت، همچنین ذخیره‌سازی اطلاعات، جلوگیری از جعل و صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در سه ماهه سال ۹۹ تعداد ۴ هزار و ۱۵۰ برگ سند مالکیت کاداستری در اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان صادرشده است.