Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: در راستای اجرای قانون جامع کاداستر و با همکاری اداره ثبت، تاکنون برای یک میلیون و ۷۵۰ هزارهکتار از اراضی ملی شهرستان کاداستر صادر شده است. 

۱.۷ میلیون هکتار اراضی ملی شاهرود کاداستر شدند

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا کشاورزیان، ضمن اشاره به صدور اسناد تک‌برگ کاداستری برای یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان شاهرود، تاکید کرد: این اقدام در راستای اجرای قانون جامع کاداستر و با همکاری اداره ثبت شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اراضی ملی حوزه شهرستان شاهرود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است، تاکید داشت: تاکنون برای ۹۹ درصد این اراضی سند مالکیت صادرشده است.

رئیس منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه برای اجرای قانون جامع کاداستر تمامی این اراضی زیر پوشش اجرای طرح قرار خواهند گرفت، ابراز کرد: از آنجایی که برای اجرای این طرح اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبت در نظر گرفته می‌شود و اسناد تک‌برگ کاداستری از دقت بالایی برخوردار هستند، بر همین اساس با اجرای طرح علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبت، تصرف و تعرض و پدیده زمین‌خواری به شدت کاهش یافته و از سوءاستفاده‌های احتمالی و جعل اسناد جلوگیری می‌شود.

کشاورزیان تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تعامل ایجاد شده بین اداره منابع طبیعی و ثبت‌اسناد و در صورت تأمین اعتبار لازم، این ظرفیت و امکان وجود دارد تا پایان سال جاری صدور اسناد تک‌برگ برای اراضی ملی شاهرود به میزان ۲۰۰ هزار هکتار برسد.