Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

 رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اولویت مهم ثبت اسناد و املاک استان مرکزی باشد، گفت: هر نهاد یا اداره‌ای که همکاری لازم را جهت تحقق این طرح نداشته باشد به دادگستری معرفی شود. 

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این مجموعه بر تعامل حداکثری مجموعه‌های قوه قضائیه در استان با سایر سازمان‌ها و نهادها؛ ضمن حفظ استقلال و سلسله مراتب سازمانی تأکید کرد.

رییس شورای قضایی استان در این بازدید اظهار داشت: امروز اولویت کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک باید اجرای سریع و صحیح طرح کاداستر باشد چرا که این طرح مورد تاکید ریاست قوه‌ی قضاییه است و ابتدائا نیز می‌بایست از شخصیت‌های حقوقی آغاز شود و هر نهاد یا اداره‌ای که همکاری لازم را جهت تحقق این طرح نداشته باشد به دادگستری معرفی شود.

وی افزود: انجام فرایند تثبیت املاک، باعث کاهش ورودی پرونده‌های ثبتی به این مجموعه و دادگستری خواهد شد و در اجرای دادرسی و دولت الکترونیک بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: در زمینه‌ی اختلافات مطروحه بین اوقاف و مدعیان نیز ریاست محترم قوه قضائیه معتقدند که با ورود جدی سازمان ثبت اسناد و املاک و تثبیت صحیح عرصه‌های وقفی می‌توان تا حدود زیادی اختلافات موجود را کاهش داد.

گفتنی است در این دیدار صدری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گزارشی از اقدامات این مجموعه در سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹ ارائه کرد و از مشکلات موجود در این اداره سخن گفت.