Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان گفت: فرآیند تشکیل پرونده و کار کارشناسی و کاداستر از دو هفته آینده در دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی ملاشیه آغاز خواهد شد. 

تعیین محدوده املاک ملاشیه از دو هفته آینده آغاز می‌شود

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر امروز به منظور رفع مشکلات تثبیت اراضی و املاک کوی ملاشیه و اعطای سند نشستی با حضور امور اجتماعی استانداری خوزستان، رئیس ثبت اسناد و املاک خوزستان، شهردار منطقه 5 شهرداری کلانشهر اهواز و دفاتر تسهیل‌گری و محلی کوی ملاشیه در مسجد حضرت ابوالفضل العباس محله کوی ملاشیه برگزار شد.

در این نشست علی افشین مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان با اشاره به تلاش دفاتر تسهیل‌گری ملاشیه در پیگیری  سنددار کردن املاک در این منطقه، اظهار کرد: بسیج نیرو‌های دفاتر تسهیل‌گری می‌تواند تا پایان سال کاداستر( تعیین محدوده املاک به همراه اطلاعات حقوقی) را در کوی ملاشیه به اجرا در آورد و تمامی اراضی و املاک را سنددار کند، سازمان ثبت اسناد برای سند دارکردن اراضی و املاک نیز آمادگی کامل دارد.

وی انجام صحیح نقشه‌برداری برای اجرای طرح کاداستر، سرعت بخشیدن به جانمایی نقشه‌های املاک  اراضی و تثبیت آنها، رسیدگی سریع به پرونده‌های موجود، الکترونیکی شدن بایگانی، تامین سخت افزارهای لازم را از جمله مواردی عنوان کرد که برای ارائه خدمات سریعتر به ارباب رجوع و ضرورت ذخیره سازی پرونده‌های ثبتی ضروری است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان با اشاره به مصوب شدن تسهیلات ویژه طرح سنددار کردن املاک کوی ملاشیه و کاهش هزینه‌های کارشناسی به یک دهم قیمت، گفت:  این هزینه از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و یا افرادی که با تأیید دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی عدم تمکن مالی آنان را تأیید شده دریافت نمی‌شود.

در ادامه محمدصادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: دستورات لازم جهت فراهم کردن رفاه حال مردم و کاهش مراجعات آن‌ها به مرکز شهر جهت تشکیل پرونده صادر شده که محل تشکیل پرونده‌ها به دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی محول شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرآیند تشکیل پرونده و کار کارشناسی و کاداستر از دو هفته آینده در دفاتر تسهلی‌گری و توسعه محلی کوی ملاشیه آغاز خواهد شد.

کوی ملاشیه محله‌ای در جنوبی‌ترین نقطه قسمت غربی اهواز مرکز استان خوزستان ایران است و بالغ بر 70 هزار نفر جمعیت دارد.