Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

هاشمیان گفت: در تمامی کشورها به جز ایران و افغانستان کاداستر انجام شده و بسیاری از حیف و میل بیت المال و زمین خواری با اجرای این طرح متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» امروز(شنبه 28 دی) در آیین تکریم و تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در شورای قضایی یکی از دستگاه های همکار به شمار می رود و در این شورا وظیفه مندی ها مشخص شده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در دوره تحول رئیس قوه قضائیه کسرت ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تاکید داشتند و دستگاه های همکار در شورای قضایی می توانند به کاهش ورودی این پرونده ها شوند.

 

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک می توانیم بسیاری از ورودی های پرونده ها را کاهش دهیم، بیان کرد: قبل از تنظیم شکایت و ارجاع آن به اداره کل ثبت و املاک می توانیم بسیاری از اختلافات که منجر به شکایت می شود را بکاهیم.

 

هاشمیان گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک می تواند به فرهنگ سازی ثبت اسناد و املاک رسمی در جامعه کمک کند، یکی از گرفتاری های ما در دستگاه قضایی که منجر به اطاله دادرسی می شود وجود اسناد غیررسمی است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: دفتر اسناد و املاک و خودرو در جای جای شهر یافت می شود و بدون آگاهی و اشراف به مسائل مالی قراردادهای سنگین مالی انجام می دهند که منجر به تشکیل پرونده می شود.

 

هاشمیان متذکر شد: ما هنوز نتوانستیم کاداستر را در تمامی دستگاه های خود اجرایی کنیم و این در حالی است که مردم به اهمیت این طرح مشرف شدند.

 

وی ابراز داشت: در تمامی کشورها به جز ایران و افغانستان کاداستر انجام شده و بسیاری از حیف و میل بیت المال و زمین خواری با اجرای این طرح جلوگیری می شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: پرونده های زیادی در دادگستری داریم که با اجرای طرح کاداستر کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه قانونی برای پیش فروش املاک و آپارتمان وجود دارد که قانون گذار مجازات حبس برای آن در نظر گرفته و دستگاه های متولی آن را اجرا نمی کنند، گفت: ما مسئولان نتوانستیم ضرورت آن را برای مردم تفهیم کنیم و هر کسی اگر از دستگاه اجرایی خود آغاز کند این طرح ها اجرا خواهد شد.

 

هاشمیان متذکر شد: کارشناسان ثبت املاک و اسناد همکاری لازم را در بعد از ظهر و شب با مجموعه دستگاه قضایی داشتند تا که کسی سند داشته به زندان نرود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۸
کارگروه ملی مطالبه گری کاداستر