Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: نقشه کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی استان تا پایان سال تهیه و تعیین تکلیف می‌شود.

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش خبرگزاری فارس، محمد ‌محمدی صبح امروز بازدید از روستاهای نوبران ساوه اظهار کرد: استان مرکزی بالغ بر 2 میلیون هکتار اراضی ملی دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیمی از  این اراضی تعیین تکلیف می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی شامل پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی است که با هدف جلوگیری از زمین‌خواری اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه با اجرای این طرح اختلافات اراضی بین کشاورزان و منابع طبیعی برطرف می‌شود، ادامه داد: با اجرایی شدن طرح کاداستر  اراضی کشاورزی کشاورزان و جوامع روستایی دارای سند خواهند شد.

پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین‌خواری و مفاسد ناشی از آن و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی از فواید اجرای طرح کاداستر است.

وی پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین‌خواری و مفاسد ناشی از آن، تسهیل در امر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها توسط دستگاه‌های دولتی، کاهش عوامل تخریب، جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی منابع ملی با همکاری مراجع قضایی و کاهش اختلافات حقوقی مردم،  ایجاد بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی در راستای ارائه خدمات به حوزه‌های کشاورزی، تحقق اهداف دولت الکترونیک  در بخش کشاورزی، پاسخ به استعلام‌های دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم با سرعت و دقت بالا، تثبیت مالکیت اراضی و تعیین مرزهای و گپ در نقشه‌ها و اجرای مقررات، شفاف‌سازی در وصول مطالبات دولت در اراضی را از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی برشمرد.

حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصلاح قوانین در بخش کشاورزی می‌تواند روستاها را به دوران مولد بودن بازگرداند.

 فرماندار ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در حوزه بخش کشاورزی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

علی میرزایی بر لزوم دیدار چهره به چهره مردم و مسوولان تاکید و اظهار کرد: این دیدارها می‌تواند نتایج اثربخشی در پیشرفت امور داشته باشد.