Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قانون پیش فروش آپارتمان اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران ثبت اسناد گلستان اظهارکرد: اداره ثبت از ادارات وابسته به قوه قضاییه و از اعضای شورای قضایی استان است.

قانون پیش فروش آپارتمان اجرانمی شود/اجرای کاداستر پایانی برتخلفات

وی افزود: در شورای قضایی استان هم افزایی خوبی بین دستگاه های عضو وجود دارد و البته باید از ظرفیت اداره ثبت بیشتر استفاده کنیم.

هاشمیان گفت: یکی از دغددغه های رئیس قوه قضاییه کثرت پرونده های ورودی به دستگاه قضا است که ادارات ثبت می توانند آن را کاهش دهند.

وی بیان کرد: در گلستان این امر شروع شده اما اداره ثبت ظرفیت بالایی دارد که باید در کنار روسای دادگستری ها و دادستان قرار گرفته تا کاهش ورودی پرونده ها اتفاق بیفتد.

هاشمیان اظهارکرد: برخی از پرونده ها که مستند آن اسناد تجاری است قبل از طرح در محاکم باید در اداره ثبت حل و فصل شده و نیاز به دادخواست نیست.

وی اضافه کرد: اداره ثبت می تواند به دستگاه قضایی کمک کرده تا فرهنگ تنظیم سند رسمی در جامعه نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یکی از مشکلات بغرنج دستگاه قضا تنظیم قراردادها با اسناد عادی است، گفت: اطلاعات مردم در این زمینه پایین است و قراردادهایی خود را در دفاتر املاک و اتومبیل ثبت می کنند که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

هاشمیان به اجرای طرح حدنگار (کاداستر) اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما این است که این طرح در کشور گسترش نیافته در حالی که در تمام دنیا اجرا شده است و این زیبنده ایران نیست.

وی با بیان اینکه تنها در ایران و افغانستان این طرح اجرا نشده توضیح داد که در افغانستان این طرح شروع شده است.

هاشمیان بیان کرد: دستگاه دولتی املاک و اراضی زیادی دارند که با اجرای این طرح می توان از حیف و میل اموال جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون پیش فروش آپارتمان در کشور و استان اجرا نمی شود، گفت که باید ضرورت اجرای قوانین در کشور تفهیم شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۸
کارگروه ملی مطالبه گری کاداستر