Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: طرح حدنگاری(کاداستر) در سطح ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان اجرا شده است. 

طرح حد نگاری در ۲۱۰ هزار هکتار از مراتع دلیجان اجرا شد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، سیدابوالفضل نصرالهی گفت: حدنگاری از سال ۹۳ در شهرستان دلیجان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود نقشه نهایی آن تا پایان امسال تهیه شود.
وی اظهار داشت: حدنگاری، نقشه ‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: صدور سند در راستای اجرای ماده ۳۹، تنظیم برگ تشخیص، نقشه‌برداری، اصلاح و بازنگری و اجرای ماده ۱۳ در پلاک‌های ثبتی دلیجان از مهمترین اقدامات واحد ممیزی این اداره در سال های اخیر است.
نصرالهی اضافه کرد: اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات اراضی ملی و موات پیش‌زمینه‌ ای برای اجرای طرح حدنگاری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح مرز اراضی ملی با مستثنیات اشخاص مشخص شده و ضمن رعایت حقوق متقابل مردم و دولت، تثبیت مالکیت اراضی ملی به نام دولت میسر می‌شود و اطلاعات مکانی و توصیفی این اراضی نیز در بانک اراضی تجمیع و به‌روز خواهد شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان یادآور شد: با انجام اصلاح هندسی و حدنگاری، اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی ملی با دقت زیاد در بانک کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک ذخیره می‌شود.
نصرالهی افزود: این اقدام امکان سواستفاده و صدور اسناد مالکیت به نام افراد از بین می‌رود و سودجویان با وجود اسناد تک برگی دیگر نمی‌توانند سند مالکیت معارضی دریافت کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی ۵۰ هزار نفر جمعیت و دارای ۲۲۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی است.