Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مصطفی لو، معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی گلستان: تا پایان مهرماه امسال تمامی عرصه های ساحلی استان گلستان دارای نقشه کاداستر و سند مالکیت می شوند.

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمید مصطفی لو» عصر امروز (دوشنبه 19 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا پایان مهر امسال 70 درصد از اراضی استان گلستان دارای اسناد مالکیت و سند تک برگی شود.
 
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به تهیه نقش کاداستر برای عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون اقدامات لازم برای صدور سند مالکیت 480 هزار هکتار از اراضی استان گلستان انجام شده است.
 
مصطفی لو با بیان اینکه یک میلیون 250 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در استان گلستان وجود دارد، افزود: صدور این اسناد مالکیت از زمین خواری و تصرف های غیرقانونی جلوگیری می کند.
 
وی افزود: 30 درصد نقشه های کاداستر شامل 350 هزار هکتار اقدامات فنی و حقوقی انجام شده و تحویل اداره کل ثبت و اسناد شده است.
 
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه امیدواریم اسناد کاداستر این اراضی تا پایان مهر به پایان برسد، متذکر شد: صدور سند مالکیت و تهیه نقشه های کاداستر برای عرصه های ساحلی و اراضی جنگلی برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
مصطفی لو یادآور شد: کاداستر اراضی جنگلی از شهرستان بندرگز تا ارتفاعات گلیداغ، امسال به پایان خواهد رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: خرداد ماه اسناد کاداستر ساحلی در بندرترکمن و گمیشان به اتمام رسیده است و تا پایان مهرماه سال جاری تمامی عرصه های ساحلی دارای نقشه کاداستر و سند مالکیت می شوند.