Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

 مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران گفت: اجرای طرح بیابان زدایی و کاداستر در صدر برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران است.

اجرای طرح بیابان زدایی و کاداستر در صدربرنامه‌های استان تهران است

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران است. به گزارش خبرگزاری مهر، احمد طاهری صبح دوشنبه در جلسه معارفه استقرار هیأت بازرسی اداره کل منابع طبیعی استان تهران اظها ر داشت: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موجب پیشبرد و روان سازی در امور می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ انفال و عرصه‌های ملی و خدمت به مردم است افزود: در سال جاری اصلاح هندسی نقشه‌های انفال، انجام مراحل کاداستر اراضی ملی و دولتی و صدور اسناد تک برگ کاداستری در صدر برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار دارد.
طاهری درباره اهمیت اجرای طرح کاداستر عنوان داشت: با تهیه نقشه‌های کاداستر از جعل اسناد و هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شده و دست اندازی به عرصه‌های ملی به شدت کاهش می‌یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به کارگروه مشترک کاداستر منابع طبیعی و ثبت اسناد اشاره و تصریح کرد: به منظور تسریع و تسهیل در روند اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ، کارگروه مشترکی فی ما بین اداره کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران شکل گرفته است که به طور منظم و هفتگی تشکیل جلسه داده و موانع موجود بر سر راه تثبیت مالکیت در اراضی ملی و دولتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری را از دیگر فعالیت‌های مهمی دانست که به طور جد در دستور کار این اداره کل قرار داشته و در این ارتباط اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات خوب و مؤثری شامل اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی در حوزه‌های آبخیز استان تهران به مرحله اجرا در آمده که این اقدامات نقش مهم و اساسی در کنترل سیل، رسوب و روان آب‌ها و همچنین تقویت منابع] آب زیرزمینی و آبدهی چاه‌ها و قنوات داشته است.
طاهری اجرای طرح‌های بیابان زدایی را از دیگر طرح‌های محوری در استان تهران برشمرد و بیان داشت: با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان، تثبیت شن‌های روان و کنترل ریزگردها تا کنون طرح‌های بیابان زدایی در اراضی بیابانی استان اجرایی شده که با توجه به اهمیت اجرای این گونه طرح‌ها، انجام فعالیت‌های بیابان زدایی همچنان در استان تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان دستگاهی حاکمیتی وظایف مهم و خطیری را برعهده دارد ابراز کرد: انجام درست و به موقع این وظایف نیازمند نیروی انسانی متخصص و کارآمد و همچنین امکانات و تجهیزات کافی می‌باشد که در این خصوص کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران برای رفع این کمبودها حمایت‌های لازم را از مجموعه منابع طبیعی مبذول نمایند.
بر اساس این گزارش نیما شایسته زاد سربازرس گروه تولیدی بازرسی کل استان تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: نگاه بازرسی نگاهی اصلاحی است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای برطرف شدن مسائل و مشکلات تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی، بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات در دستگاه‌های اداری و اجرایی نظارت دارد.
سربازرس گروه تولیدی بازرسی کل استان تهران به کارکرد مهم نظارت و بازرسی اشاره کرد و افزود: در سایه نظارت و بازرسی اصولی و دقیق شاهد آثار مثبت در جامعه و زندگی افراد خواهیم بود که از آثار مهم این اقدامات افزایش سطح اعتماد عمومی و رضایتمندی در جامعه می‌باشد.