Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از اجرای طرح کاداستر اراضی در ۲۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان خبر داد. 

طرح کاداستر در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی همدان اجرا شد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، اسفندیار خزایی: این طرح به عنوان تک برگ کردن اسناد دفترچه‌ای اراضی ملی از سال ۹۷ از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی آغاز شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر مصوب سال ۸۹ است که تا سال ۹۶ در استان همدان فقط ۵۰ هزار هکتار اجرا شده بود.
خزایی با بیان اینکه سال های ۹۷ و ۹۸ طرح کاداستر در حدود ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی اجرا شد افزود: پیش بینی می‌شود با همکاری سازمان ثبت اسناد و اختصاص اعتبارات ملی و استانی، اجرای طرح کاداستر در سال جاری در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و استانی اجرا شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خاطرنشان کرد: برای محقق شدن صدور سند تک برگی در سال جاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: محدوده‌بندی، حدنگاری یا کاداستر فهرست نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
خزایی با بیان اینکه کاداستر منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است است افزود: ۹۰۵  هزار هکتار از مساحت استان همدان منابع طبیعی است.