Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: یکی از اقداماتی که در سال جاری در دستورکار این اداره کل قرار گرفته، اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای 22 هزار هکتار پارک های جنگلی تهران است.

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران احمد طاهری که در جلسه شورای معاونین این اداره کل سخن می گفت افزود: پس از صدور اسناد تک برگ برای پارک های جنگلی تهران، مدیریت بهره وری این پارک ها بر اساس کتابچه طرح وماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع به شهرداری محول خواهد شد.
وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های ملی، اجرای طرح کاداستر و انجام پروژه های آبخیزداری سه اولویت مهم مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری است.
این مسئول منابع طبیعی استان تهران به سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها در قالب فعالیت های 9گانه اشاره کرد و اظهار داشت: این فعالیت های 9گانه نیز در دستور کار قرارگرفته و این اداره کل بر اجرایی شدن آنها اهتمام جدی دارد.
طاهری درباره اجرای پروژه های آبخیزداری ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصریح کرد: طی دو سال گذشته و با فرصتی که فراهم شد، اقدامات خوب و موثری در حوزه های ‌آبخیز استان تهران انجام شده است.
این مقام مسئول تاکیدکرد: با توجه به کارکردهای مهم عملیات آبخیزداری درکنترل سیل و رسوب و همچنین تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی، این اقدامات در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت.
وی گیاهان دارویی را مصداق جهش تولید دانست و خاطر نشان کرد: مراتع باید در قالب طرح و با رویکرد اقتصادی و با تاکید بر گیاهان دارویی مدیریت شوند و این موضوع زمینه جهش تولید در حوزه گیاهان دارویی را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر نقش توسعه دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری درگردش اطلاعات و نامه های اداری و جلوگیری از هرگونه آسیب و خطای احتمالی تاکید کرد.
شایان ذکراست چندی پیش فعالیت های جهشی 9گانه منابع طبیعی رونمایی شدکه این فعالیت ها شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی است