Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

اجرای کامل طرح کاداستر طی سه سال آینده در چهارمحال وبختیاری

شهرام جزایری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود ۲۵۰ هزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: از این میزان مساحت ۱۱۴ هزار هکتار کاداستر می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان شهرکرد، ۱۳ هزار هکتار از از اراضی کشاورزی شهرستان فارسان و قسمت‌هایی پراکنده از شهرستان بروجن و لردگان کاداستر شده است.

شش میلیارد تومان قرارداد کاداستر در استان منعقد شده است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمام اراضی کشاورزی و باغی استان در دو تا سه سال آینده کاداستر می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود شش میلیارد تومان قرارداد کاداستر در استان منعقد شده و ۸۲ هزار هکتار عکس هوایی در سال ۴۶ گرفته شده که تبدیل این عکس‌ها به نقشه کار بسیار بزرگی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با این عکس‌ها سهم دولت و ملت مشخص می‌شود که چهارمحال و بختیاری جز استان‌های پیشرو در کاداستر و رفع تداخلات است.

وی بیان کرد: در موضوع رفع تداخلات، اختلاف کشاورزان این است که ۸۶ درصد اراضی استان ملی است که آماری اشتباه است.

وی ادامه داد: در گذشته قانون اصلاحات اراضی نوشته شده که مشخص نشده زمین کجاست اما اکنون با رفع تداخلات این امر از ابتدا درست می‌شود و کمیسیون امور اراضی جهاد کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی، ثبت اسناد و اقتصاد دارایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شد و چهار هزار هکتار زمین به کشاورزان برگشت داده شده است که کمک زیادی به کشاورزان است و در تحقق این رسالت مهم، به کمک رسانه‌ها برای اطلاع رسانی نیاز است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: رفع تداخلات مقدمه‌ای برای کاداستر است و در مرحله بعد مساحت، مکان، مشخصات فعلی و آینده زمین و …مشخص می‌شود.

کمبود پرسنل در امور اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به کمبود پرسنل امور اراضی استان، گفت: چارت سازمانی ۹۵ نفر است که حدود ۶۰ درصد محقق شده و به دلیل نبود اعتبارات و استخدام، نمی‌توان نیرویی جذب کرد.

وی با بیان اینکه امور اراضی استان امسال رتبه دوم کشور را در خصوص شاخص واگذاری و توسعه اراضی استان کسب کرد، گفت: در زمینه واگذاری زمین به زنان سرپرست خانواده در کشور نیز مقام نخست کسب شده است.

وی بیان کرد: مطابق قانون حفظ کاربری اراضی و باغی زمین، کشاورزان نمی‌توانند در زمین خود هر چه می‌خواهند بکارند زیرا محصولات کشاورزی استراتژیک و از ضرورت‌های کشاورزان است پس اصل بر حفظ کاربری گذاشته شده است و در همین راستا هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی ممنوع است مگر بر حسب ضرورت، که ضرورت را متولیان امر تشخیص می‌دهند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این قانون قلع و قمع بنا پیش بینی شده که در این راستا از سال ۷۴ تاکنون ۷۰۰ مورد قلع و قمع بنا در زمین‌های کشاورزی استان انجام شده است.

۱۰۰ مورد بنای غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری قلع و قمع شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال نیز حدود ۱۰۰ مورد بنای غیر مجاز قلع و قمع صورت گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه در قانون یکپارچگی، محوریت روی تجمیع مالکیت است و معمولاً افراد سهم خود را نمی‌فروشند که به وزرات جهاد کشاورزی پیشنهاد شد یکجا زراعی و یکجا کشتی صورت گیرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یکجا کشتی شده که موجب شده است مصرف آب از نصف کمتر شود.

وی بیان کرد: در شورای اصلاحات اراضی اشتباهات اسمی، سهم، سه جلدی، شکلی و ماهیتی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: امسال یگان حفاظت امور اراضی با مجوز نیروهای مسلح تشکیل شده و استان هم در این زمینه پیشرو بوده به نحوی که ۱۰ گروه گردشگر در شهرستان‌ها و یک فرماندهی در استان تشکیل شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خودروها به سیستم جی پی اس و ردیاب است که توقف و حرکت خودرو از مرکز مشخص است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۱
کارگروه ملی مطالبه گری کاداستر