Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

Cadastre_News

اخبار طرح ملی کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: باتوجه به پایان مدت قانونی پنج ساله پیش‌بینی شده برای تک برگی کردن اسناد مالکیت (طرح کاداستر) از سال جاری هیچگونه ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اسناد مالکیت دفترچه‌ای ممنوع است. 

ارائه خدمات ثبتی به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای در همدان ممنوع شد

کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، اصغرپیرهادی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق مصوبه بهمن ماه سال گذشته شورای قضائی همدان و به استناد ماده ۱۱ قانون، پذیرش وثیقه ملکی فقط با اسناد کاداستر(نقشه مالکیت) تک برگی ممکن است. بنابراین شهروندان نسبت به تعویض و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ هزار و ۴۸۱ فقره سند مالکیت در این استان صادر شده است اضافه کرد: سه ماهه چهارم سال گذشته این روند افزایشی بود و در این زمان ۱۵ هزار و ۲۲۳ فقره سند تک برگی صادر شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان ابزار امیدواری کرد: سال جاری با برنامه ریزی، زمانبندی و همکاری اداره پست و سازمان نظام مهندسی، سرعت تعویض اسناد دفترچه ای به تک برگی شتاب گیرد.
پیرهادی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به اداره ثبت نسبت به تغییر اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی اقدام کنند؛ هرچند قرار است تفاهم نامه ای با اداره کل پست و دفترخانه اسناد منعقد شود تا به جای تردد به ادارات زیر مجموعه به نزدیکترین حوزه پستی و دفترخانه اسناد مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: هر جلد سند تک برگ ۵۰ هزار تومان است که با در نظر گرفتن سایر هزینه ها دریافت یک سند تک برگی برای متقاضی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
پیرهادی بیان کرد: اگر حدود سند با محل تطبیق داشته باشد در کمتر از یک هفته سند تک برگی برای متقاضی صادر می شود اما اگر نیاز به اصلاح باشد این زمان افزایش می یابد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۶